Over ons
[/ux_text]Swanza is een merk met producten voor alle benodigdheden rondom het nuttigen van koffie in allerlei vormen en smaken. Bij Swanza vinden we de koffie-ervaring heel erg belangrijk. We doen altijd ons uiterste best om de koffie-ervaring te perfectioneren. We vinden namelijk dat iedereen het recht moet hebben op een volmaakte koffie-ervaring. Lees verder hoe wij dit willen bereiken.
[/col] [/row] [/section] [row] [col span=”4″ span__sm=”12″]Visie
Bij Swanza vinden we dat iedereen overal en altijd het recht heeft op een volmaakte koffie-ervaring.
[/col] [col span=”4″ span__sm=”12″]Symbolische waarden
Het merk Swanza kent zes symbolische waarden. Aan deze waarden houden wij ons bij alles wat we doen. De waarden zijn: Toewijding, Ontspanning, Volmaaktheid, Authenticiteit, Verbinding & Vreugde.
[/col] [col span=”4″ span__sm=”12″]Missie
Producten ontwikkelen die bij elke koffie-ervaring streven naar perfectie.
[/col] [/row] [divider width=”50px” height=”4px” color=”rgb(130, 104, 65)”]Ons verhaal
Ik zal mijzelf even voorstellen; ik ben Rick van der Maarel, koffiefanaat en eigenaar van het merk Swanza. Het verhaal gaat terug naar mijn 18e jaar, waarin ik koffie pas echt ben gaan waarderen. Als je nog wat jonger bent, dan vind je de bittere smaak van koffie niet altijd even lekker. Je drinkt hem dan vaak met veel suiker en melk. De één is een zoetekauw en blijft de koffie drinken met suiker en de ander gaat over op zwarte koffie. Ik was degene die de suiker in de koffie op begeven moment niet lekker en te zoet vond vinden. Daarnaast vind ik dat de suiker de smaak van de koffie teniet doet.
In die tijd rond mijn 18e jaar waren de Senseo apparaten nog erg in trek. Later besefte ik dat versgemalen bonenkoffie veel lekkerder was en diepere smaaktonen bevatte. Het heeft een veel puurder smaak, een smaak waar ik naar opzoek was. Ik werd onderhand steeds meer meegenomen in de verschillende smaken van koffie. Ondertussen was het apparaat thuis van de koffiepot en de Senseo overgegaan tot een volautomatische machine. Het voordeel hiervan was dat er ook een geïntegreerde melkopschuimer op zat. Hierdoor kon je ook koffiespecialiteiten zetten zoals de Latte Macchiato. We kwamen er echter als snel achter dat het nadeel van koffiespecialiteiten met veel melk was dat deze zo snel afkoelden. Dat is natuurlijk zonde, want je wilt zolang mogelijk genieten van je koffie.
Na wat speurwerk op het internet kwamen de dubbelwandige glazen in beeld. Wat ons erg tegenviel was dat de glazen die op internet stonden eigenlijk allemaal een bol design hadden. Dit kwam de Latte Macchiato niet ten goede, want je wilt juist de laagjes melk en koffie goed zien. Daarnaast merkte we dat door het bolle design de grip op het glas ronduit slecht was. Dit is natuurlijk het laatste wat je wilt met een glas zonder oor waar hete koffie in zit. Vervolgens heb ik contact gelegd met een tiental bedrijven die dergelijke glazen kunnen produceren. Uiteindelijk hebben we de beste leverancier geselecteerd en zijn we samen met de ontwerper gekomen tot een design wat nu de Swanza Lofty Latte heet. Een langwerpig handgemaakt dubbelwandig glas dat een echte eyecatcher is in ieder interieur.